T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
GAZİANTEP / ŞEHİTKAMİL - Ziya Gökalp İlkokulu

Okul Aile İşbirliği

 

Anne babanın yani öğrenci velisinin eğitim öğretim sürecinde aktif rol oynaması çocuğun hem başarısının hem de potansiyelinin maksimum düzeye erişmesinde oldukça etkilidir. Bu nedenle velinin okul ile işbirliği ihmal edilmemesi gereken bir durumdur.

Okul ile işbirliği derken sadece sınıf öğretmeni ile işbirliği anlaşılmamalı okulun tüm paydaşlarıyla etkili bir ilişki anlaşılmalıdır. Okul paydaşları okul rehberlik servisi ve okul yönetimini de içine alan eğitim öğretim elemanlarıdır. Okul başladığında ilk olarak sınıf öğretmeninden okul ile ilgili bilgilen edinilmelidir. Okulun kuralları velilerden ve öğrencilerden beklenen davranışlar sınıf öğretmeninden mutlaka öğrenilmelidir. Okul kurallarını bilmek öğrenciyle ortak bilgiye sahip olmak açısından önemlidir. Bu konu önemle üzerinde durulmalıdır. Okulun diğer paydaşları da tanıtılmalı amaçları, çalışma esasları hakkında bilgilendirilmelidir. Okul paydaşlarından okul rehberlik servisi ile ilişkiler daha sıkı olmalıdır. Okul rehberlik servisi tarafından velilere çocuklarına yaklaşım tarzları, potansiyellerini kullanma yöntemleri hakkında bilgiler alınarak çocuğun başarı ve potansiyellerinin en üst düzeyde gerçekleşmesi sağlanabilir. Anne babalar çocuklarını takip ederek sınıf öğretmenine problem durumlarında bilgi verirlerse sınıf öğretmeni erkenden müdahale ederek problem büyümeden çözüme kavuşmasına yardım edebilir. Yine aynı şekilde öğretmenler de anne babalarla sürekli iletişim kurabilecekleri telefonlar ve sosyal medya araçlarıyla çocukları hakkında oluşmuş veya oluşabilecek problem durumları hakkında anında dönüt alabilecekleri unutulmamalı ve iletişim kanalları sürekli açık tutulmalıdır. Veliler iletişim kurarken öğretmeni rahatsız edecek şekilde sık ve rahatsız edecek diyaloglardan uzak durmalıdır. Sınıf öğretmeni ile her türlü soru ve sorunu rahatlıkla paylaşabilmeliyiz, bu sorun öğretmen hakkında olsa bile.

Eğitim bir süreç işi bu süreçte öğrencinin etrafındaki herkes, her kurum öğrencinin var olan potansiyelini ortaya çıkarmada etkilidir. Bu nedenle sadece eğitim-öğretimin okul ile sınırlı olduğunu düşünmemek gerekir. Eğitim-öğretimde ev ortamının da önemi çok büyüktür. Öğrencinin okula karşı olumlu tutum gerçekleştirmesi için aile bireylerinin aynı dili kullanarak öğrencinin olumlu tutum geliştirecek ifadeler kullanmaları bu noktada oldukça önemlidir. Aynı şekilde imkanlar ölçüsünde evin fiziksel olarak öğrencinin ders çalışabileceği şekilde ayarlanması da gerekmektedir.

Anne-babalar çocuklarının arkadaşlarını tanımalı diğer çocukların anne-babalarıyla iletişim halinde olmalıdırlar. Gerektiğinde aileler bir araya gelebilmeli ortak görüşlerini ve beklentilerini sınıf öğretmeni ile paylaşmalıdırlar. Anne-babaları birlikte hareket eden çocuklarda aynı davranışı gösterme eğilimi artacaktır.

Aileler okulda yapılan çalışmaları duyuruları takip etmeli velilerle yapılan etkinliklere katılmalıdırlar. Anne babaların katıldıkları en ufak bir etkinlik bile öğrencide okula karşı olumlu tutum sergilemesine büyük katkı sağlamaktadır. Veliler okul web sitesini düzenli takip ederek yapılan etkinliklerden haberdar olabilirler.

Sevgi, saygı, eğitimle kalın...

 

Murat DEMEZ

Rehber Öğretmen

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 27.09.2019 - Güncelleme: 06.06.2022 13:49 - Görüntülenme: 694
  Beğen | 11  kişi beğendi